Cordless Drill
TE-CD 18 Li Kit

  • Member of the Power X-Change family
  • 2-speed gearing for powerful screwdriving and fast drilling
  • Powerful motor and metal gearing deliver high torque
  • Single-sleeve chuck and quick stop for fast drill bit change
  • Automatic spindle lock for easy tool change
  • Speed control for fine adjustment on delicate jobs
  • Overload slip coupling prevents over-turning of screws
  • Ergonomic soft grip for comfortable operation
  • Direction indicator on the tool
  • Incl. LED lamp to illuminate the work area
  • Complete with practical belt clip
  • Incl. 1.5 Ah rechargeable battery and fast charger
  • Incl. practical case
  • Here you will find all the product information…
RRP in Germany: €124.95
Buy now online find local store

Further Information to TE-CD 18 Li Kit (Art. 4513690)

Description
Details

The TE-CD 18 Li cordless drill/screwdriver is a reliable and versatile DIY tool which makes drilling and screwdriving jobs around the home, workshop and garage much easier. The rugged 2-speed metal gearing and powerful motor generate high torque, delivering plenty of power for screwdriving amd high-speed drilling. The tool is supplied with a 1.5 Ah rechargeable battery and fast charger. The TE-CD 18 Li cordless drill/screwdriver has a single-sleeve quick-change drill chuck, quick-stop function and automatic spindle lock which enable the user to very quickly change drill bits without any tools. Fine speed adjustment helps maintain control on delicate drilling jobs and the overload slip coupling prevents over-tightening of screws. The ergonomic soft grip, LED lamp and practical belt clip enhance handling comfort and the direction indicator shows the current setting of the tool.

Technical Info
Accumulator 18 V | 1500 mAh | Li-Ion
Charging time 1/2h
Number of gears 2
Idle speed (gear 1) 0-320 min^-1
Idle speed (gear 2) 0-1350 min^-1
Max. torque hard 48 Nm
Number of torque steps 24 settings
Drill chuck 10 mm | single sleeve
Number of accumulators 1 Pieces
Logistic Info
Length 420 mm
Width 105 mm
Height 335 mm
Gross weight single packaging 3.7 kg
Product weight 1.5 kg
Product Documents

Documents

Identnumber 11034

Download Instructions for TE-CD 18 Li Kit                    
Product Spareparts

You are interested in spareparts or accessories to this product?

The partner shop of the iSC GmbH offers a comprehensive range of spareparts and accessories for Einhell products.

  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.0
  • CLOUD, getContent, 120.13ms
  • QUESTIONS, PRODUCT
  • bvseo-msg: HTTP status code of 404 was returned;

TE-CD 18 Li Kit is rated 5.0 out of 5 by 7.
Rated 5 out of 5 by from macht was er soll Habe diesen Accu Schrauber gesehen und sofort gemerkt das es ein tolles Gerät ist liegt super in der Hand und arbeitet gut dosiert durch alle Drehzahlbereiche. Das Gerät selber macht vom Material einen stabilen Eindruck. Ich bin von diesem Gerät überzeugt und habe auch ensprechendes Zubehör erweitert.
Date published: 2016-12-28
Rated 5 out of 5 by from Li Akku 18 Volt Bohrschrauber Der Einhell 18 Volt Akkuschrauber hat ordentlich Kraft, und der Vorteil ist ich kann den Akku durch einen Stärkeren tauschen, und auch für meinen Hochentaster benützen.
Date published: 2015-10-12
Rated 5 out of 5 by from Top Qualität! Ich kann diesen Akkubohrschrauber von Einhell nur weiterempfehlen. Er ist stabil verarbeitet und liegt gut in der Hand. Mit dem hohen Drehmoment von 46 Nm sind selbst große Schrauben kein Problem. Der Akku ist innerhalb von 30 Minuten wieder aufgeladen und kann auch mit anderen Geräten von Einhell verwendet werden.
Date published: 2015-04-22
Rated 5 out of 5 by from Toller Akkuschrauber Der Einhell Akku-Bohrschrauber erfüllt voll meine Anforderungen und Erwartungen. Er liegt gut in der Hand, ist nicht so schwer und ist leicht zu bedienen. Genau richtig für den Handwerker zuhause. Den Einhell Akkuschrauber kann ich sehr empfehlen - sofort einsatzbereit, lange Akkubereitschaft vielseitig einsetzbarer Akku (für andere Einhell Akkugeräte). Ein Akku - ein Ladegerät - für mehrere Einhell Akku-Werkzeuge verwendbar.
Date published: 2015-04-01
Rated 5 out of 5 by from Klasse Gerät! Ideale für Heimwerker Ich habe mir den Akkuschrauber gekauft, weil ich gelesen habe das er viel Drehmoment haben soll und im Vergleich mit teuren Profigeräten exzellent abschneidet! Gesagt getan, beim ersten Einsatz war ich hellauf begeistert von der Kraft und auch dem Handling der Maschine. Einziger Nachteil, der aber der Li-Ionen Technologie anzulasten ist, ist das bei Überbeanschpruchung ab und an das Gerät abschaltet. Dies ist mir aber von anderen Li-Ionenprodukten her auch schon bekannt. Demzufolge für mich kein Minuspunkt. Topprodukt und jederzeit zu empfehlen!!! Preis/Leistung unschlagbar.
Date published: 2015-03-25
Rated 5 out of 5 by from Power X Change Der Akku-Schrauber ist klasse, bin voll begeistert Super ein Akku für viele Geräte Hat viel Kraft
Date published: 2015-03-24
Rated 5 out of 5 by from bohrschrauber alles in allem ein super gerät! Es hält was es verspricht! Vorallem der akku ist super! wenn das so bleibt bin ich mehr als begeistert
Date published: 2015-03-22
  • y_2017, m_11, d_21, h_22
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_2.0.3
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_7
  • loc_en_DE, sid_4513690, prod, sort_[SortEntry(order=HELPFULNESS, direction=DESCENDING), SortEntry(order=POSITIVE_FEEDBACK, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_einhell-de
  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.0
  • CLOUD, getContent, 11.37ms
  • REVIEWS, PRODUCT